Arkadiusz Czapla
Kontakt:

e-mail : Napisz do mnie

Blog > Komentarze do wpisu

Reklamacja do banku



Reklamacja usług bankowych





Jeżeli naliczono Ci błędną opłatę za kartę kredytową lub np. podwójnie ściągnięto ratę kredytu z konta lub pieniądze trafiły na zły rachunek, to w takim przypadku należy skłonić bank, by naprawił swój błąd.
Pamiętaj ! Zasady składania reklamacji usług bankowych oraz procedury ich rozpatrywania są w niewielki stopniu regulowane przez prawo. Dlatego powinny one zostać określone w umowie kredytowej z bankiem lub w regulaminie.

W jaki sposób skutecznie dochodzić swoich praw, by nie stracić pieniędzy?

Dochodzenie swoich roszczeń

Reklamacje w banku należy złożyć na piśmie. Najlepiej zrobić to osobiście.

Pamiętaj ! Trzeba poprosić przy tym o potwierdzenie, że skarga wpłynęła (np. na drugim egzemplarzu).

Oczywiście reklamacja może być złożona drogą elektroniczną lub telefonicznie, ale można z tego skorzystać w drobnej sprawie.

Reklamacja powinna być złożona jak najszybciej po odkryciu nieprawidłowości. Trzeba to zrobić niepóźniej niże w ciągu 14 dni.

Czas w jakim bank powinien rozpatrzyć sprawę nie jest niestety określony przez prawo, dlatego jet tutaj pełna dowolność. Zwykle  rozpatruje on sprawę nie dłużej niż w ciągu 30 dni, bo po tym czasie mamy prawo wnieść skargę do Arbitra Bankowego.

Co powinna zawierać reklamacja ?

Banki czasami posiadają przygotowane gotowe formularze reklamacyjne, w przypadku ich braku - skargę piszemy sami.

Reklamacja powinna zawierać:
  • dane osobowe (imię, nazwisko, adres, telefon);
Opisujemy w niej także przyczyny złożenia reklamacji, a także nasze żądania (np. zwrot źle naliczonych odsetek od spłacanego kredytu lub niesłusznie pobranych opłat z konta).

Gdzie można zwrócić się o pomoc?

Jeżeli gubimy się w gąszczu przepisów lub bank ignoruje nasza sprawę, to wtedy warto skorzystać z bezpłatnej pomocy:
  • Stowarzyszenia Konsumentów Polskich - tel. 22 634 06 68; e-mail: sekretariat@skp.pl.

Pomoc Arbitra Bankowego

W przypadku odrzucenia reklamacji przez banku lub braku odpowiedzi na nią w ciągu 30 dni, składa się skargę do arbitra bankowego, który:
  • zajmie się sprawą, gdy wartość przedmiotu sporu nie przekracza 8 tys. zł.
Koszt postępowania arbitrażowego wynosi 50 zł (lub 20, gdy sporna kwota jest niższa niż 50 zł).

Jak napisać wniosek do arbitra bankowego: Wniosek do arbitra bankowego

Kłopoty z bankomatem

Jeżeli bankomat nie wypłaci pieniędzy lub wyda kwotę inną niż żądana, to trzeba jak najszybciej złożyć pisemną reklamację w swoim banku, w której podaje się datę i godzinę wypłaty, a także adres bankomatu. Należy zażądać zwrotu pieniędzy na konto.

Pamiętaj ! Jeżeli posiada się wydruk z bankomatu, to trzeba go dołączyć.



Podobne wpisy:


Amortyzacja w firmie

Jak zatrudnić nianię ?
Pracownik na chorobowym
Jak przekształcić działkę rolną w budowlaną
czwartek, 20 października 2011, prawocywilneikarne




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: